FN Blog / Taxisblog / 519 millió veszteség havonta!
Nyomtatás Betűméret
519 millió veszteség havonta! 2011-09-27 17:55:59
Ezért tüntettetünk múlt kedden. Nem én számoltam ki. Egy vaskos anyagban szerepelt ez a szám, amit közgazdászok készítettek és a TGFSZ szóvivője Fárbás Tibor bocsájtott a rendelkezésemre.

  Ez az az anyag, aminek a létezését Dr. Komáromi Endre a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. vezetője, egy közleményében nemes egyszerűséggel letagadott. Nem szép dolog hazudni. Főleg azok után, hogy ezt az anyagot –Tibor elmondása szerint- külön prezentáció keretében ismertették is vele. Nehéz így valamit is elérni. Azt gondolná az ember, hogy ha, egy szakszervezet időt, pénzt nem kímélve, komoly szakmai anyagot tesz le egy hivatal asztalára, az el is lesz olvasva és a benne szereplő tények, meg lesznek fontolva legalább. De nem! Még csak tudomást sem vesznek róla. Akkor mégis, hogyan kellene csinálni. Persze az utcán edzett taxisnak egyből az jut eszébe, hogy tolni kel valakinek a zsebébe valamit. Ahogy tudom, nálunk ez így működik. Nem látom, miért nem akarnak még hallani sem a fix tarifáról döntéshozó körökben különben. Milyen remekül lehetne kommunikálni: Rendbe tettük a taxis piacot! Az utasnak jó, a taxisnak jó, a döntéshozóknak mégsem jó. Miért?


A rosszul tömött kenés

Csak a pénzre tudok gondolni. Mintha hallottam volna valamit, egy országokat korrupciós szempontból rangsoroló listáról. Nem kellett sokat kutatnom. Hamar ráakadtam a Transparecy Internatonal oldalán a 2010-es listára. Romlottunk 0,4 pontot. 50.-ek vagyunk Jordániával és Szaúd-Arábiával holtversenyben. Nem hangzik túl jól, főleg hogy 178-ból vagyunk 50.-ek. Ezek szerint, bizony van, és érezhetően jelen van Magyarországon a korrupció. Akkor bizony gyűjteni kell. Nem szeretek bizonytalanba fektetni. El kéne érni valahogy, hogy legális legyen a hivatali vesztegetés. Kéne egy nyilvántartás a megvásárolt rendeletekről és törvényekről. Akkor lehetne rájuk jelzálogot bejegyeztetni, hitelt felvenni, másnak eladni. Lehetne mutogatni az irodákban, autókban a tulajdoni lapot. Leó 1/1 arányú tulajdonosa a Taxis piacot szabályozó fővárosi rendeletnek. Tulajdona x millió forint jelzáloggal terhelt. Haszonélvezeti jog a 6100 budapesti taxis részére bejegyezve. Ezek után próbáljon valaki változtatni rajta a taxisok kárára. Persze akkor kellenének a hivatalokba, korrupciós megbízottak. Akik árveréseket rendeznek egy-egy ügy kapcsán. Felteszik a rendeleteket valamelyik népszerű internetes licit oldalra, kezelik a pénzt, eldöntik az aktuális tételről magán vagy párttulajdon volt eredetileg és megírják az adásvételit. A számlát is nekik kéne kiállítani. Lehet, hogy alul maradnánk a licitben, ezért jó lenne, ha elővételi jog illetné meg azokat a piaci szereplőket, akiket közvetlenül érint a rendelkezés. Egy új ipar jönne létre, ami nem kevés adóforintot termelne a költségvetésnek. Pikk-pakk bestoppolnák holmi 100 milliárdos lyukakat, ha hozzávesszük azt is, hogy becsületesen tudnánk hasznot termelni és adózni pláne. Addig marad a havi 519 millió mínusz, aminek egy része persze, a be nem fizetett adó. Csak kb. 85000 fejenként, semmiség.

 

Cimkék: korrupció, taxis matek
12 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Hozzászólások

28. Szaros 2012-07-13 02:20:05
Leo!!!!!!

Megijedtel?
27. hatnégyes 2012-07-06 16:06:08
KERESEM CSEH CSABÁT! Szolnoki taxis volt. Tud róla valaki valamit???
Köszi!
Meló lenne!
26. Szaros 2012-06-28 07:28:25
Leo!

Talalj valami erdekes munkat es irjal rola es nem kell fizetnem se!
De addig is irjal valamirol! Pl hogy telnek a mindennapjaid!
25. Leó 2012-06-25 21:06:09
Oké szaros!
Én írom a blogot a semmiről, Te meg fizetsz érte és nem kell megdögölnöd! Na?
vagy...
Találok valami érdekes melót és akkor van miről írni. Ez esetben nem kell fizetned és még életben is maradhatsz.
vagy...
Fizetsz, nem írok semmit és úgy döglesz meg.
Melyik legyen?
24. Szaros 2012-06-25 08:40:03
Jo tehat,akkor dogoljunk meg???!!! Ok!
23. Szaros 2012-06-16 08:07:34
Erdekes temekrol irtal mindig es nekem tetszett a blogod mar regota!
Amikor eloszor lattam a blogot,akkor epp nyomozast akartatok inditani egy kidolt fa miatt ami raesett egy jarokelore:)
Na egy szonak is szaz a vege ne hadj itt minket a pacban!
22. Szaros 2012-06-16 08:02:57
Mit hallok? Azonnal lepjel vissza taxisnak! Mi az, hogy otthagyod a taxit? Osszegyujtottel egy csomo rajongot es ennyi???
Ez nem igy mukodik Leo! Csak ugy gondolunk egyet es vege...? Tessek tovabb folytatni amit elkezdtel!
Ezt vegyuk semmisnek amit irtal ezt nem is lattam!!!!!!!!!
Azonnali hatalyal tessek folytatni a blogot a taxizasrol!
21. Leó 2012-05-30 17:54:19
Tisztelt P. Ferenc és Szaros!

Sajnálattal kel közölnöm, hogy ez a blog egyenlőre szünetel. Egyrészt azért, mert abbahagytam a taxizást, és így elég nehezen tudnék friss bejegyzéseket írni, másrészt meg, a fn.hu is teljesen átalakult ami nem igazán kedvez a blogok megjelenésének. Aggódva figyelem a mostani eseményeket, de pont annyit tudnék írni róla, amennyit bárhol máshol is elolvashatnak. Ígérem, ha esetleg újra taxizásba fogok, egyből folytatom a blogot is.
20. Pijf 2012-05-30 01:44:52
Tisztelt Leo!

Vegre talaltam egy jo internetes oldalt egy jo blogot es erre mi tortenik?! Leall a blog! A tema is nagyon erdekes volt kulonfele hozzaszolasok (leszamitva par hulye hozzaszolot) amik szinten izgalmasak es tanulsagosak.
Elnezest,hogy nem hasznalok ekezeteket a regi elavult angol billentyuzet miatt.
Kedves Leo, annyit akarok Ontol,hogy lesz-e meg folytatasa a blognak?
Engedje meg,hogy en is bemutatkozzak.
64 eves vagyok ebbol 38 evet taxiztam.
A felesegemmel elek es a tv mellett az interneten szoktam olvasgatni a hireket tobbek kozott ezt a remek oldalt is.
Eddig nem irtam Meg Onnek, de most kenytelen voltam mert nagyon sokaig szunetel az oldala es amennyiben tud Kerem valaszoljon!

Tisztelettel:
P. Ferenc
19. Szaros 2012-05-19 03:35:07
Te figyeljetek ma basszatok meg! Miert allt le a blog baszd meg? Most akkor ennyi volt baszd meg?
18. korondisz 2011-11-24 03:15:19
Norin,sajnos nem érted a jegylemondás jelentőségét.Hónapokon keresztül nem árulták a jegyeidet,majd most menjenek üres székkel miattad,2000 forintért?
Ezen okok miatt a jegylemondást egyébként sehol sem tolerálják.A Malévnál is csak a sky club/business horror áru jegyeihez jár.Ha ezt veszed Budapest-London 160.000 egy útra.Legközelebb vedd azt!
17. Szabadosi Jurtasi Karoly 2011-11-09 21:24:42
Norin ur!

Hat errol irtam az elobb!!!!!!!!! Tisztelt "Leo"urnak ilyen befolyasa van. A 80-as evekben fizetett rendor spicli volt!
16. Norin 2011-10-28 22:26:54
A 13. hozzászólónak. Még én is élek. Éppen csak, de nem a blog miatt.
Egyéni vállalkozó vagyok, lopok, csalok, hazudok és lassan éhen halunk a kölykömmel.
Nem akarok a taxisok vitájába bonyolódni.
Nyalja ki a Wizz. Volt 3 jegyünk Londonba, oda-vissza ugyanaz nap. Át akartuk íratni, mert nem tudtunk elmenni. Többe került volna, mint a jegy. Bebuktuk. Költsék gyógyszerre.
15. eminem 2011-10-28 19:00:04
6100 takszis?Minek-kinek?Takarodjatok dolgozni,Budapest lejáratói,szégyenfoltjai,egy szar piti bűnözőkből álló banda.
14. Rookie 2011-10-17 16:45:37
Ehhe, kedves Szabadosi úr!... Én már jó régóta kommentelem a Leó blogját és még mindig élek... Lehet, hogy csoda történt???

---------------------------------
Bekapcsolódva a témába: a külső szemlélődő számára mindkét félnek igaza van a saját szemszögéből. A taxis nem képes kihozni a jelenlegi szabályok mellett a működéshez (pláne a tartalékoláshoz) szükséges összegeket, míg az utazónak egyre kevesebb pénze van és szeretné, ha nem emelnék az árat.

Az utazó élete sem fenékig tejfel: mindazt megteszi valamilyen formában (adót fizet, meg járulékokat, folyton összegeket vesznek ki a zsebéből ilyen-olyan jogcímen, stb.), amit a taxis vállalkozó (kivételek persze akadnak). Tehát sokallja az összeget - miként sokallja a 2000 forintot is egy pálinkáért meg egy almaléért. Miután a hónap végi összegzésnél csúnya mínusz díszeleg a végösszeg előtt, átgondolja, hogy miről mondhatna le...

A taxin utazás feltehetően az egyik első helyen szerepel majd a "fontos, de nem szükségszerű passzió"-ként aposztrofálható tevékenységek között.

A taxis szakember a másik oldalon büszke szakmájára, elvárja érte azt az összeget, amiből emberhez méltó körülményeket teremthet maga és családja számára.

Mindkét elvárás jogos és érthető... mégis, hol itt a bökkenő? Elmondom: annyira rossz a helyzet kis hazánkban (is), hogy a többségnek egyszerűen nincs pénze...

Én is egy nagyon egyszerű logikát ajánlok figyelmükbe: Az utazók nagyobb része nem képes megoldani a taxis vállalkozó anyagi gondjait azáltal, hogy többet fizet, mert nem engedheti meg magának. Sőt, az anyagi gondok reális és racionális tudata még irracionális viselkedésre is ragadtathatja az utazót: igyekszik sprórolni, így minden, általa nem létszükségletnek értékelt szolgáltatást mellőz, azaz nem hív taxit, hanem vállalja a békávézás kényelmetlenségét akkor is, ha amúgy „beleférne az a párezer forint”. Ha anyagi biztonságot érezne, nem számítana, hogy a kilométerdíj 150, 230, vagy 450 forint.

És eljutottunk mondanivalóm lényegéhez: A taxis vállalkozót sújtó alacsony kihasználtság, csökkenő utas szám, tarifaemelési kényszer mind mind erre az okra vezethető vissza. Az anyagi és létbizonytalanságra… Hogy ennek mi az oka, az már egy másik beszélgetés témája…

Szóljon hozzá!

Blogleírás

Magyarország az új Hollywood és az egyedülálló taxisblogger Leó hazája! (Time magazin) Ha választhatnék, hogy az öregedő rendező, vagy Leó a taxis szerepét játsszam, az utóbbit választanám. (Woody Allen) e-mail: taxisblog@gmail.com

Blogger

Név:
Életkor:
Foglalkozás:
Érdeklődési kör:
Egyéb:

Keresés

Blogértesítő - Taxisblog

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről

Hirdetés