FN Blog / Taxisblog / Hazudozás a városházán
Nyomtatás Betűméret
Hazudozás a városházán 2010-07-16 05:37:52
Valami mozdulni látszik. Szervezetek róják a köröket a városházán. Tárgyalnak "értünk". Hamis indokokkal, fals adatokkal.

 Lencsés Csaba az origón egy elég hosszú cikkben tárgyalta a taxizás helyzetét, kár hogy nem álltak rendelkezésére valós adatok. Igazán nem tehet róla, a neki nyilatkozók adták meg ezeket  a számokat és tényeket. Írtam egy kis kommentárt a cikkhez és mivel annyira sokat melóztam vele, ide is kirakom.

A cikk és a kommentárja:

Elég kimerítő cikk, bár több ponton nem felel meg a valóságnak.

Személyes tapasztalatom szerint, ezek a számok messze NEM takarják a valóságot.

 

Ellenőrzés:

 

A taxióra közhiteles mérőműszer és pénztárgép egyben. Aki meghamisítja a mérést az az államot és az utast is átveri. A taxi engedély bevonása megkerülhető, mert az autó tulajdonosa váltja ki, bevonásával a vezetőt nem büntetik. A taxivezetői igazolvány bevonását kellene preferálni. Két ellenőr közel hatezer taxira szinte jogkör nélkül, több mint nevetséges. A mostani taxishelyzetet nézve nem csak gondatlanság, hanem már bűnpártolás.

 

Természetes, hogy a társaságok azt állítják, hogy a hiénák csalnak csak, hiszen ez az érdekük. Szerintem a csaló taxisok aránya meghaladja a 80%-ot. Órát pörgető szerkezetet "kütyüt" már 10.000ft-ért lehet kapni. Van olyan társaság, ahol engedélyezik a beszerelését, hogy olyan fuvaroknál, ahol magasabb alapdíjra szerződtek, a sofőr bele tudja rakni az órába a kívánt számot. A társaságok ellenőrzési módszerei elég felületesek és jobbára, ha elmarasztalás születik, akkor is leggyakrabban, pénzbüntetés befizetésével meg lehet úszni.

Persze vannak kizárások is, de mivel a társaságok a tagdíjbevételből élnek, van példa rá, hogy pár hónap után visszaveszik a társasághoz a kirúgott fuvarosokat.

 

Érdekképviselet:

 

A taxis érdekképviseleti szervezetek nem működnek demokratikusan és messze nem a taxisokat képviselik.

A Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége, mint a neve is mutatja, a fuvarszervezőket képviseli, a Magyar Taxisok Szövetségébe, ha jól tudom, csak pártoló tagnak lehet belépni, hogy ki finanszírozza a működését, fogalmam sincs. Elég furcsa helyzet, hogy azok harcolnak az „érdekeinkért” akik ezt a helyzetet előidézték.

Valódi taxisokat képviselő érdekvédelmi szervezet nem létezik.

 

Tarifa:

 

Az egységes tarifa pillanatok alatt megszüntetné a versenyt és csak az olyan társaságok élnék túl a szabályozást, akik pluszszolgáltatást bírnak nyújtani (pl. chipkártyás fizetési rendszer) Természetesen az önköltségi ár alatt fuvaroztató társaságoktól mindenképpen védelmet kellene biztosítani a taxisoknak, ezért én a minimum-maximum tarifa bevezetését szerencsésebbnek tartanám. A cikkben említett, a taxisok állta helyesnek tartott számok, a mostani életvitelünk szerinti, egy kicsit könnyebb boldogulást hozó összeg csak. Ha, változást akarunk a morálban, ha azt akarjuk, hogy a taxis nyelveket beszélő, jól öltözött, becsületes, kipihent legyen, megfelelő színvonalú jól szervizelt autóval rendelkezzen és még az adóját is becsületesen tudja fizetni, akkor minimum 500ft-os kilométerdíj lenne szükséges.

 

A droidok, akik bérelt autókkal, sokszor napi 20 órát dolgoznak heti 30 napon át, rá vannak kényszerítve, hogy a működésük költségeit, plusz némi kis hasznot előteremtsenek. Ez a munkaóraszám mutatja, mennyire alul van árazva ma ez a szolgáltatás. Ha az ideális esetet vesszük és azt szeretnénk elérni, hogy napi 8 óra, heti 5 nap munkából, meg lehessen mindezt tenni könnyen belátható az ilyen mértékű emelés szükségessége.

 

Droszt helyzet:

 

A létszámkorlátozást szívesen venném, de nem szívesen mosnám össze a drosztok számával. A társasági taxisok nagy része nem drosztokon, hanem a rádiózás szempontjából előnyös helyeken un. tutikban várakozik. Az elvesztett belvárosi drosztokért nem nagyon sírok, mert amelyik droszt használható, vagyis az utasok keresik is a taxikat, az csakhamar befoglalásra kerül a függetlenek által, akik sokszor alvilági verőemberek védelmét élvezik. A drosztok bővítésénél inkább azt kellene figyelembe venni, hol állnak most a taxisok, sokszor szabálytalanul és ott kialakítani nekik a szabályos várakozás lehetőségét.

A létszámkorlátozásra nem a férőhelyek hiánya, hanem a fizetőképes kereslet csökkenése miatt van szükség. A városban túlkínálat van taxikból! Ennyi ember nem tud megélni ebből a városból. Az elszegényedés pedig, arra serkenti a taxist, hogy növelni próbálja a bevételét akár illegálisan is, az utasok átverésével vagy adóelkerüléssel.

 

Társaságok:

 

A társaságok fuvarszervezési díj fejében, megrendeléseket közvetítenek, amiket az általuk meghatározott árakon kell teljesíteni. Senki nem ellenőrzi vagy befolyásolja az árképzésüket. Árversenyt folytatnak egymás ellen a szerződések megszerzéséért és ez nem merül ki az olcsó tarifákban. Gyakori náluk az úgynevezett visszapörgetés, amikor a nagyobb partnereknek visszatérítenek a leutazott összegből. Ezt persze beépítik a fuvarszervezési díjba. Vannak társaságok, akik a forgótőkéjüket is a taxisoktól szedik be óvadéknak hívva azt.  Emberenként  száz- kétszáz ezer forintot is beszednek, kamat nélkül használják és sok esetben fel is élik azt. A napi pénzmozgásokból fizetik vissza a kilépő embereknek sajnos egyre nehezebben. Rajuk hatalmas veszélyt jelentenek a mostanában megjelenő, óvadékot nem kérő, alacsonyabb fuvarszervezési díjjal dolgozó társaságok akik ráadásul olcsóbak is. Egy a közös bennük, egyik sem alkalmaz a taxis megélhetését biztosító tarifát.

 

Így néz ki ma a taxis helyzet! Ha valaki bővebben akar olvasni erről, látogasson el a blogomra ahova valaki, nagyon kedvesen, belinkelte ezt a cikket. http://taxisblog.blog.fn.hu/




Cimkék: szabályozás, érdekképviselet, hiénák, droidok
23 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Hozzászólások

30. Szomszéd 2012-06-06 22:38:11
Hello! Ezt találtam most: lambdaszonda.blog.hu/2012/06/06/14_ocska_bizony#comment-form />
29. Petra 2010-08-06 13:54:44
Na figyejj. most is itt van mellettem. eyébként a testvére nem ilyen köcsög:) ők az uncsitesoim Leot meg jobban ismerem mint te.
28. PAP (foglalkozásom:pap vagyok egy templomban) 2010-08-02 00:57:36
Petra te haszontalan sejhaj!
Nem tanítottak illemre? Egy pappal, hogy merészelsz ilyen hangnemben beszélni? Mi?
Csibész antiszociális,munkakerülő!
Leó külömben is a testvérem!
Na ehez mit szólsz Petruska?
27. Petra 2010-08-01 15:17:15
Ki irkál?:O nem tudod?:D úgy értem h hagy békén. mert tudom h nem szekálod csak éppen elbaszod a blogját
26. PAP (foglalkozásom:pap vagyok egy templomban) 2010-07-26 00:04:04
Petra ki írogat a nevedben?
Hagyjam békén Leót? Miért mikor szekáltam?
Ne kend rám a szarodat!
25. Petraaa 2010-07-25 15:37:50
Kedves Punci! Ne szórakozz:) Néztél már tükörbe? Jajj bocsi, te azt se tudod h mi




PAP. Köszönöm, de nem kell az én nevembe irogatni:) Leót meg hagyd békén:)Köszi
24. PAP (foglalkozásom:pap vagyok egy templomban) 2010-07-24 02:29:48
Ja és mejd el felejtettem!
Az tényleg igaz, hogy a Leó 245 cm magas?!
Létezik????
23. PAP (foglalkozásom:pap vagyok egy templomban) 2010-07-24 02:26:17
Te én nem tudok aludni!
Ez a faszszopó meleg!!!:(
22. Rookie 2010-07-23 14:16:21
Ehhe... :)))
Petra nyilván nem vette személyesre... mindössze felvettem a hozzászólók stílusát. Amúgy nyaralok, úgyhogy van időm elolvasni mindnet.

Szolgáltatónak:
Jogos felvetés, de akkor miért hívja magát taxisnak? Írja ki a kocsija oldalára, hogy "fapados szolgáltatás" és akkor senki sem támaszt olyan extra igényket, mint a tiszta kocsi, stb. :)))
21. Szolgáltató 2010-07-23 07:23:21
Rookie!

Csak azt kapjátok, amennyi a tarifák után jár.
20. Leó 2010-07-23 02:13:29
Drága barátom Rookie!

Rendkívül jólesnek elismerő szavaid, a stílusgyakorlatodon pedig, hangosan röhögtem. Ami a legfontosabb, Petra tabu! Holmi szajhának nevezni még viccből is tilos! Ami a tapasztalataidat illeti, jogos. Az elvárásaid szintén. Viszont azon erősen csodálkozom, hogy volt türelmed, még a kommenteket is elolvasni. Vannak még csodák! Üdv nálam!
19. Rookie 2010-07-22 09:44:43
Nagyon jó cikk, és érdekes vélemény! Gratulálok Leókám!

Nagyon megértem, s jogosnak tartom azt az elvárást, hogy becsületes munkáért, minőségi szolgáltatásért kapjon a taxis rendes pénzt! Ugyanakkor teljesen igaz, hogy túl sokan vagytok! Elmondanám a tapasztalataimat, mint utas:

Negatív tapasztalatok:
1. A taxisok kb kétharmada (akikkel utaztam) nem ismeri a várost úgy, ahogy kellene. A GPS-re pedig már csak is kár hagyatkozni, mert az is néha elvisz a susnyásba...
2. A többségük nem ismeri fel, hogy mit szeretne az utas: beszélgetni, vagy csendben ülni. Ha pedig beszélgetni kezd, sokszor olyan együgyű, hogy én szégyellem magam...
3. Több mint 2/3-uk nincs rendesen felöltözve. Mintha nem dolgoznának, csak a sarki közértbe ugranának le.
4. A kocsik kívülről tiszták, ám belül, 10-ből legalább 4-5 kocsi koszos, ragad...
5. 10-ből legalább egy taxis konkrétan büdös, amit még az ablak lehúzásával sem lehet ellensúlyozni.
6. A taxisok fele átver. Az órával nem tudom, abban hinnem kell Leónak. Amit én is látok: még én is ismerem pár helyen a lámpák zöldre váltási ritmusát: sokszor direkt olyan tempóban mennek, hogy pirosat kapjanak, illetve direkt hosszabb útvonalon visznek, ha nem szólsz nekik. Mikor a végén elmondom nekik, hogy miért nem kaptak egy forint borravalót sem, még nekik áll feljebb! Itt húznám alá az aranyigazságot: A borravaló nem jár automatikusan. Arra akkor lehet számítani, ha az átlagoshoz képest valami pluszt tudott nyújtani az utasnak.


Pozitív tapasztalatok:
1. Néha összefutok valóban kultúrált, kedves, vidám taxissal is, akikről a régi idők szolgáltatási filozófiája sugárzik. Tudják, ők vannak az utasért. Tudják, ők most pénzért árulnak egy szolgáltatást, ami nem merül ki abban, hogy A-ból B-be fuvarozzák az utast. Ők többet nyújtanak. Elkápráztatnak a helyismeretükkel – no, nemcsak az utcákat ismerik, hanem azok történelmét is. Vannak, akik akár idegenvezetőnek is elmehetnének. Az ilyentől nem sajnálom a 1500 ft-os fuvardíj mellé a 2000 ft-os jattot!
2. Vannak, akiknek a szóhasználata olyan olvasottságról árulkodik, ami előtt le a kalappal!
3. Van, aki komolyan veszi a „sietek” kérést!
4. Van, akit nemcsak a pénz érdekel! Nem csak pénzkereseti lehetőség miatt taxizik, hanem mert valóban szereti, ez a hivatása!

No, hirtelen ennyi…
18. Taxis 2010-07-22 02:37:56
Sajnos mindig vannak olyan emberek akinek a rombolás a létük, akkor érzik magukat megnyugodva ha a másik munkáját minél hamarabb tönkretették!
17. Punci 2010-07-22 01:49:26
Petra te hány éves vagy?
Direkt írsz ilyen hibásan vagy alapból van ennyi eszed?
Bocsika,de botrányosan írsz!
Kb ilyen: figyelljetekk idde nemtomh ogy mér irtokk ilyenekketide.......
Tanulj meg írni!!! Nem szégyen!
16. Petra.. Leó tudja kivagyok-.- 2010-07-22 01:32:00
Én külőnmben is a buzikat szeretem!
úhogy menj innen Pap...
    1 2    Következő 15 »

Szóljon hozzá!

Blogleírás

Magyarország az új Hollywood és az egyedülálló taxisblogger Leó hazája! (Time magazin) Ha választhatnék, hogy az öregedő rendező, vagy Leó a taxis szerepét játsszam, az utóbbit választanám. (Woody Allen) e-mail: taxisblog@gmail.com

Blogger

Név:
Életkor:
Foglalkozás:
Érdeklődési kör:
Egyéb:

Keresés

Blogértesítő - Taxisblog

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről

Hirdetés