FN Blog / Taxisblog / Haláltarifa
Nyomtatás Betűméret
Haláltarifa 2010-01-09 07:56:11
Tartozást kell törlesztenem. Na nem kp. Ígértem mesélek az árképzésről. Egy kicsit utánamentem a dolognak, hogy ne beszéljek sületlenséget és, hogy befoghassam azok száját, akik a taxit, logikus árképzéssel működő szolgáltatásnak látják.

 

Lássuk csak, kik szólhatnak bele abba, hogy én mennyit kérhetek el a szolgáltatásomért. Először is a Fővárosi Önkormányzat rendeletben szabályozta 2000-ben a tarifa maximumát. Ezzel még nem lenne nagy baj, ha ez a szabályozás naprakész lenne, de nem az. Mint mondtam 2000-ben, állapították meg a maximumot, azaz 10 éve. 2007-ben már majdnem hozzányúltak, de az utolsó pillanatban levették napirendről, azzal az indokkal, hogy még elég tartalék van a jelenlegi tarifákban. Hát nincs. Az az érzésem, választási érv lett a mi tarifánkból. Elvégre, népszerűtlen intézkedés árat emelni és népszerű, ha nem engedélyezünk egy áremelést. Hát ők 10 éve nem engedélyezik és milyen népszerűek, ugye? Túl vagyunk a hivatalos részen, van egy maximumunk. Vagyis kettő, mert a rendelet meghatároz egy nappali és egy magasabb éjszakai tarifát. A magasabb éjszakait csak a független magánzók használják (de szépen mondtam ugye?). Társaságok a két tarifa alkalmazásával járó bonyodalmakat nem akarták vállalni, így nem is teszik. Egységes nappali és éjszakai tarifát használ minden társaság, persze az alacsonyabb nappalit. Ezt a tarifát is csak azoknál alkalmazzák, akik utcáról, vagy vendéglátó egységből érkeznek. Akik telefonon rendelnek, természetesen olcsóbban utazhatnak. El is érkeztünk, a másik nagy szabályozóhoz, a taxi társasághoz.

 

 A tiszteletre méltó társaságok azaz, a vezetőik, egy időben együtt koptatták az aszfaltot, meg a gumikat, mint minden rendes taxis. Pozícióba kerülve sem szakították meg, ezt a szép barátságot egymással. Szép csendben kartelezgettek és kúsztak fel a tarifák, a taxisok legnagyobb örömére. Nem úgy a GVH, vagyis hogy úgy, mert rájött, örült, bírságolt keményen. Na ez kellett csak, nekünk. Mélyen tisztelt úristeneink szétrebbentek, duzzogtak egy kicsit, majd elkezdtek árháborúzni. Jó játék, kell hozzá párezer birka taxis, aki kifizeti, mert természetesen úgy árháborúznak, hogy nekik ne kerüljön egy fillérjükbe sem, sőt nyernek rajta. Van olyan társaság, aki 30%-kal csökkentette a tarifáját, változatlanul hagyott tagdíjak mellett. Az egész árháborút zsebből finanszírozzuk, a maximált tarifa kb. 60%-án dolgoznak pár ezren. Csoda, ha azt mondja a főpolgármester, van tartalék ebben a tarifában.

 

Persze vannak gazdaságossági számítások, amiket mi is meg tudunk tenni, de elég legyen most számolgatás helyett, az az általános számítási mód, amit nyugaton használnak. Annyi a tarifa, mint egy liter benzin. Most például 320.-on kéne lennie, most kb. a felénél vagyunk.

Mi van ebben az 50 százalékban, amit megspórolunk, vagy csak nem fizetünk ki.

 

Hát először ugye, nem teszünk félre új autó vásárlására, szervizre. Sebaj ha baj van, majd kölcsönkérünk szerelőre. Autót meg veszünk 0%-ra 10 éves részletre. Nem baj, ha nem lehet kiszállni belőle, ha már csereérett, 6-8 év múlva csak jobban állunk majd, dolgozni meg most kell, amíg bírjuk. Ja, hogy már nincsenek ilyen hitelek? Ne piszkálj már! Eddig voltak. Sokan nyögik még. Na most mondhatod, hogy abba lehet hagyni. Na azt sem lehet. Ha nem ilyen durva, de hitele mindenkinek van, és itt naponta jön a pénz. Na de elkalandoztam. Mit nem fizetünk még?

Hát természetesen az adót meg a járulékokat. Ez van legtávolabb, nem jön minden nap az adóvégrehajtó, egyszer majd jön, de az nem most van. Jó-jó nem merünk orvoshoz menni. És? A harapásemelő csak 9000.- és nem csikorog a fogunk, azt még ki lehet bírni.

 

 Ezt a zokogós részt kihagyhatják a gyenge idegzetűek.

 

Aztán megcsúszunk a könyvelővel, rezsivel, lakbérrel, piálni kezdünk, a kocsmában van játékgép, hátha ma lesz szerencsénk… nem lesz. Sebaj van kötél. Na nem véletlen a gyászszalag a fejlécen.

 

Vége a zokogásnak.

 

Okos taxis megoldja a problémát. Ezerféle módszert talál ki a tisztelt utazóközönség megkárosítására, vagy van gyomra hozzá, vagy nincs, de előbb utóbb csinálni kezdi. Kirugdossák, megy egyik cégtől a másikig, sebaj. Ja megint zokogok.

 

Van másik megoldás. Sikeres bloggerré tesztek azzal, hogy olvastok. Ígérem kisírtam magamat.


Cimkék: árak tarifák nyereség
165 szavazat alapján

Mi a véleménye a bejegyzésről?

Nagyon gyenge   Nagyon jó

Hozzászólások

25. taxis.... 2010-01-15 15:28:02
Csabi....te ritka nagy barom vagy.
24. fedora 2010-01-15 13:06:16
VIDÉKEN (pestet nem tudom) a - mind árban mind szolgáltatási színvonalban - korrekt taxisnak nem kell semmiféle tagdíjat fizetnie, az emberek egymásnak adják/ajánlják a telefonszámát, nevét...
23. Ildikó 2010-01-15 12:52:52
5. Merci!
Akkor leírom feketén-fehéren, a párom taxis. Az autó bérlése és a tagdíj havi 21o.ooo.- ft, a benzinktg.az övé és ha van kisebb jaavítás az is. Hiszed, nem..., kb. 5o.ooo.- ft marad meg havonta és ezért folyomatosan kinnt van, alszik és eszik. Ilyen a "szuper" taxis élet. A hiénák elküldték a Tesco elől, mert akkor nem hozzájuk ülnek be. De úgy látom többeknek nincs fogalmuk az egészről, amit mi a saját bőrünkön tapasztalunk. Fogalmam sincs honnan veszik a havi félmilliós jövedelmet egyesek.
22. Jenő 2010-01-15 12:48:26
Egyébként meg tényleg az él a köztudatban, hogy taxissá az válik, aki már dolgozni nem akar, vagy már nem kell sehová. Biztos pénz, jó buli, tuti lóvé minden nap. És persze szar,ha mindez hipp-hopp megváltozik. Hát most átélitek ti is, és már rátok fér...
21. Miska 2010-01-15 12:44:12
Hát eldobom az agyam. Teljesen véletlenül tévedtem ide, de nem vagyok meglepődve, hogy a tisztelt taxisok is ennyire sirdogálnak. Valahol kettős érzésem van, hiszen annak is igazat adok, aki szidja őket,és nem sajnálja, de annak is, aki azt mondja: élősködő és lehúzós banda. Természetesen ismerek normális taxisokat is,de az összkép róluk a társadalom szemében az, hogy a jég hátán is megélnek, így sajnálni sem kell őket.Itt mindenki szarban van, persze a sok, jól nyaló,csaló tetün kívül, ezért számomra a taxisok problémája csak egy a sok közül. Persze amikor jó nektek, akkor nem írtok blogot, akkor nem számít a másik tízmillió. Ez van, megszokjátok, és megoldjátok magatok a problémát. Azért kellene sztrájkolnotok, hogy a taxitársaságok jellemtelen, rabló vezetőit elhajtsátok. De azért tenni kell, nem csak rinyálni.
20. munkanélküli 2010-01-11 22:48:17
válasz Csabinak :Képzeld ,én most kezdek el taxizni 40 évesen ! És tudod miért ? Nem azért mert máshoz nem értek ( Komoly végzettségem van ,húsz évet dolgoztam egyfolytában /kivéve fél évet amikor tanultam /),nem azért mert bűnöző vagyok ,hanem mert nincs más lehetőségem és a családom el kell tartanom ,lakáshitelemet ki kell fizetnem .2 hónap alatt kb.600 céghez jelentkeztem .Milyen gyárról beszélsz ?Hova lehet most menni dolgozni megsúgod ?Szerinted itt vannak még gyárak ,ipar ,mezőgazdaság stb.?Egyébként ez is teljesen lutri ,de ha Te bulinak érzed ,miért nem mész Te is a haverjaiddal az éjszakába furikázni ?Vagy nem szeretnél havi fél milliót keresni ilyen könnyen ?
19. zolie-ellenes 2010-01-11 18:08:14
miért alkudozol?a tescoban ha vásárolsz,akkor a 14000 ft-os végösszegre azt mondod, hogy adok 8000 ft-ot?ezért, az ilyenek miatt tartunk itt, mint Te...
18. x 2010-01-11 18:06:50
x
17. zolie 2010-01-11 16:44:59
Már megint sírnak a Taxisok. Hát Én meg azért sírok, hogy lehet valaki akkora pofátlan, hogy megegyezett összegért elvisz a célhelyre számla nélkül, és még így is elvárná a jattot.
16. nnoném 2010-01-11 15:58:36
Média nagy ívben tojik a személyes tragédiákra, meg se írja őket.
Nemrégiben temette családja B. Tamást, aki kilátástalannak ítélt helyzetében a Dunába ugrott. Taxis volt, nyugodjon békében.
15. Bufi 2010-01-11 12:13:43
Csabi
en nem vagyok taxis,csak egy egyszeru olvaso
De te milyen maradi egy sotet ember vagy....
14. Sarvaicz 2010-01-11 11:20:39
90'-ben még volt egy társadalom, ami majdnem egységes volt.Akkor a taxisok emelték fel először a szavukat az akkori "legnagyobb" pofátlanság ellen,amihez aztán nagyon sok civil is csatlakozott.
Az urak azóta megtanulták, hogyan osszák meg a népet, létező és mondvacsinált csoportokra, a lényeg, hogy ne legyen már olyan egységes az istenadta.Aki bármilyen csoportot ért sérelmen csak gúnyolódni tud, az majd akkor se sírjon, ha éppen őt nyúzzák.Én csak azon csodálkozom, hogy ma senki nem akar kivinni az utcára és nem mutatja meg, hogy kivel kellene megetetni azt a sok szart, amit a nép a "vezetőitől" kap.Úgy látom már az is vígasz, ha a szomszéd tehene is megdöglött, de ezután már bármikor lehetünk mi is döglött tehén.
13. Xeon 2010-01-11 09:04:55
Ébredjetek már fel! A hiba nem a taxisban, nem a gyári dolgozóban, nem a nyugdíjasban van. Egy a fő baj. És azt gyökerestül kel orvosolni.
12. Leó 2010-01-10 23:49:39
Csákó!
Tegyünk erre a nyilvánvalóan abszurd problémára, mert te unod? Azt a véleményed, hogy ez nem munka, légyszíves annak az autónak a sofőrjének mond majd, aki hajnal 2-kor kórházba visz a fertőző beteg gyerekeddel. A gyári munkásnak mondanák, hogy a kezedbe aduk 300000ft-ot a hó végén és old meg hogy fizetsz ki belőle 600000-et, és valaki azt mondná nem muszály gyárban dolgozni, biztos nem rándulna görcsbe a gyomrod. Ha hozzá akarsz szólni, javasolj megoldást!
11. Csákó 2010-01-10 21:05:57
Fejezzük be! Szarban van itt mindenki. Akár taxis, akár nem. Csak nem kell külön sajnálni a taxisokat, mert ők vannak olyan dörzsöltek, hogy megtalálják a kiskapukat. Ha meg nem tetszik a taxizás, el kell menni a gyárba melózni, aztán majd mindenki megtudja, hogy ott se könnyebb. Ott aztán végképp nem ő mondja meg, hogy mennyiért hajlandó felemelni a szerszámot. Meg ott nem lehet ám sem sumákolni, sem borravalót kérni. Nem kötelező taxizni, csak könnyebb, mint "DÓGOZNI"!!!!
    1 2    Következő 15 »

Szóljon hozzá!

Blogleírás

Magyarország az új Hollywood és az egyedülálló taxisblogger Leó hazája! (Time magazin) Ha választhatnék, hogy az öregedő rendező, vagy Leó a taxis szerepét játsszam, az utóbbit választanám. (Woody Allen) e-mail: taxisblog@gmail.com

Blogger

Név:
Életkor:
Foglalkozás:
Érdeklődési kör:
Egyéb:

Keresés

Blogértesítő - Taxisblog

Iratkozzon fel az értesítőre és mi az új bejegyzésekről e-mail-t küldünk.

Kapcsolódó hírek az FN-ről

Hirdetés